20:51

Har bestämt mig för att inte skriva på engelska. 
Jag kanske ändrar mig när jag väl kommer dit och lär känna mer folk som inte kan svenska o så, men det får vi se sen. Vem vet de kanske inte ens kommer läsa min blogg, och jag vet ju inte hur många internationella som skulle titta in på just min blogg men aja det finns ju Google translate (haha för det är ju så bra men ändå). 

Jag tänker redan på hur det kommer bli att lämna Sverige, och vissa saker känns redan jobbiga. 
Jag kommer lämna en helt underbar klass som jag nyss lärt känna. 
Jag kommer bara gå med dem i ett år, sedan när jag kommer tillbaka måste jag gå om ett år i Sverige.
Det blir det väl värt, och jag kommer väl fortsätta hålla kontakten med många men ändå så kan jag inte sluta tänka på livet efter utbytesåret. 
Hur jag kommer känna mig och hur min nya klass kommer bli.

Sen så är det så att vi har tagit emot en utbytesstudent här hemma i år, vilket är bra för mig och väldigt intressant också. Jag frågar hela tiden vår spanska utbytestjej om hur det är att vara utbytesstudent och så och jag kommer nog lära mig mycket från henne. Hon och jag blev nära varandra på bara några dagar.
Hon säger att hon tycker att hon har fått en perfekt familj och en perfekt skola o så, men ändå gråter hon nästan varje kväll. Hon säger att det är för hon saknar sin famillj, och det är ju förståeligt. Men jag tror det beror mycket på från person till person. Hennes mamma va ju nästan alltid hemma och de åt varje dag hela familjen middagar tillsammans, det har jag inte på samma sätt i min familj, jag klarar av att vara ensam på ett annat sätt. 
Men såklart kommer jag gråta, särskilt i början, det tar ju ett tag att anpassa sig. Jag ska bara försöka att inte ha för höga förhoppningar, vilket jag tror är lätt att få. 

Hennes kompis som skulle bli utbytesstudent i Norge hade sagt, innan hon åkte, "jag ska få jättemånga kompisar och vi ska va varje dag och jag ska festa varje dag och blablabla".. tycker nog man får vara lite realistisk. 
Blir nog lättare så. 

Bild från en underbar kväll i Portugal i påskas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0